Our stories

Reis Poola 17. September Andrus Peetson

19. – 25. augustil külastasid meie valla õpilased sõprusvalda Ostrow Mazowiecka. Reisist võtsid osa õpilased Pärnu-Jaagupi Põhikoolist, Tootsi Lasteaed-Põhikoolist ja Juurikaru Põhikoolist. Õpilasi saatsid õpetajad Anne Alus ja Hille Uustamm. Siit tulevad meie reisimuljed. Igal õhtul kirjutasid noored, mis neile päevast meelde jäi.

19. august

Sõitsime terve päeva.

Õpilased kirjutasid: Bussisõit oli pikk, aga elas üle, sest tegime normaalselt peatusi ja meil oli lõbus. Kui kohale jõudsime, siis läksime korvpalli mängima.

20. august

Ciechanowiec – mõis ja vabaõhumuuseum

Külastasime mõisa ja sinna juurde kuuluvat hoonete kompleksi. Tõllakuuris olid erineva ajastu tõllad ja saanid, kõrvalruumis vanad põllutöömasinad. Oli neid, mida hobused vedasid, aga ka aurumasinaid. Õues olevad hooned olid erinevatest aegadest. Sai näha, kuidas elasid inimesed paar sajandit tagasi. Kõige huvitavam oli hoone, kus ühel pool oli vaese inimese elutuba ja teisel pool rikka inimese oma. Mõlemas oli vastavalt võimalusele kaetud laud. Veel külastasime puukirikut, vesiveskit ning jalutasime ravimtaimede aias. Ühes hoones oli lihavõttemunade väljapanek. Need olid väga erinevalt ja uhkelt kaunistatud ning neid oli tohutult palju.

Õpilased kirjutasid: Täna käisime kuskil mõisas/palees, mis oli väga ilus. Nägime väga huvitavaid kultuurseid ehitisi ja masinaid. Üpris äge oli korraks end seada vana aega ja näha, kuidas siis elati.

21. august

Warszawa – Koperniku teaduskeskus, Kultuuri ja Teaduste Palee – vaateplatvorm 30-ndal korrusel.

Külastasime Koperniku teaduskeskust. Et sinna sisse saada, tuleb piletid aegsasti broneerida. Õpilastel oli võimalus erinevaid teaduskatsetusi uurida, ennast ja oma oskusi proovile panna. Palju elamusi pakkus ka seal lõunasöök – esimene toidukord oli hapukurgisupp. Seejärel läksime Kultuuri ja Teaduste Paleesse. Seal oli võimalus sõita 30-ndale korrusele ja nautida vaateid Varssavi linnale. Peale seda oli kõigil võimalus poode külastada ja sisseoste teha. Õpilased kirjutasid: Täna käisime suures kellatornis. Seal oli tore. Need teaduslikud ülesanded olid lahedad.

Vaatetorn oli väga kõrge. Läksime sinna kuldsete liftidega, kuid me pidime kaua ootama. Nägime linna erinevatest külgedest, mis olid väga kenad.

22. august

Drohiczyn – sõit kajakkidega jõel Bug ja linnaekskursioon meleksitega.

Sõitsime jõe Bug juurde ja alustasime tunni pikkust sõitu kajakkidega. Jõgi oli madal ja aeglase vooluga. Sõit oli väga lõbus. Peale lõunat oli meil linna ekskursioon meleksitega ehk elektribussikestega. Tutvusime tähtsamate vaatamisväärsustega.

Õpilased kirjutasid: Käisime kajakkidega sõitmas. See oleks võinud kauem kesta. Saime märjaks ja pritsisime teisi ka.

Täna oli tore sõpradega hängida. Täna me sõitsime kajakkidega ja me jäime Mattiasega kajakiga põhja kinni.

Karla lõi mulle kolm korda aeruga pähe.

23. august

Trojanow – FARMY ILUZJI

Veetsime terve päeva pargis. Seal olid illusioonid, mitmesugused karussellid, veeliumäed, sai teha teaduslikke ja sportlikke katseid jne. Meil oli väga tore giid, kes juhatas kõik kohe labürinti. Sai võistelda parvede võidusõidus. Üllatusi pakkus nii pöörlev maja kui ka kaldus maja.

Õpilased kirjutasid: Käisime lõbustuspargis. Käisime siis ujumas ja kraapisime papud ära. Käisime suure kiigu peal 5 korda, väga lahe oli. See giid, kes meid juhendas, oli väga naljakas, tore ja energiline.

24. august

Brok – seikluspark, Ostrow Mazowiecka – ostlemine.

Õpilased kirjutasid: Käisime ronimas, kus oli väga tore ja naljakas. Küll tuli raskusi ette, aga saime rajad läbitud.

Oli päris vägev. Puude otsas oli õudne.

Käisime rannas ja pritsisime üksteist. Meile tehti jäätis välja. Kulutasime poes viimase raha ära.

Käisime seikluspargis. Ma käisin ühel rajal. Esimese osa tegin edasi tagasi ja siis läksin alla.

25. august

Algas kojusõit. Kuna paljud läksid väga hilja magama, siis esimesed tunnid möödusid vaikuses.

Õpilased jäid reisiga rahule. Said uusi sõpru, käisid põnevates kohtades. Aitäh Põhja-Pärnumaa vallavalitsusele!

Rohkem pilte vaata siit.

Hille Uustamm

19. august

Sõitsime terve päeva.

20. august

Ciechanowiec – mõis ja vabaõhumuuseum

21. august

22. august

Drohiczyn – sõit kajakkidega jõel Bug ja linnaekskursioon meleksitega.

Karla lõi mulle kolm korda aeruga pähe.

23. august

Trojanow – FARMY ILUZJI

24. august

Brok – seikluspark, Ostrow Mazowiecka – ostlemine.

Oli päris vägev. Puude otsas oli õudne.