Наши истории

8. klasside õpilase testisid põnevat keskkonda 28. января Andrus Peetson


Läbi Haridus- ja Noorteameti ehk HARNO jõudis meie koolini rahvusvaheline tiim, kes arendab uuenduslikku keskkonda nimega Eyepass. Selle tiimi eesmärk on oma keskkonnaga arendada õpilaste lugemisoskusi ja tekstide mõistmist. Keskkond kogub andmeid õpilaste lugemise kohta. Selle jaoks jälgib kaamera teksti lugeja silmade liikumist teksti suhtes ning genereerib sellest termopildi (heatmap). Lisaks salvestab lugemiseks kulunud aja ja teksti kohta käivate küsimuste vastused. Kogutud andmete põhjal tekib õpetajal ülevaade sellest, kuidas konkreetne õpilane tekstiga töötab. Selle keskkonna suurim väärtus seisneb selles, et õpilastele on võimalik anda individuaalset tagasisidet teksti lugemise ja töötlemise parandamiseks.  

Meie 8. klassid olid täiesti esimene reaalne õpilastes testgrupp, kes Eyepassi kasutasid. Muidugi ei läinud see viperusteta. Kõigil ei hakanud näiteks tööle kaamera kalibreerimne enne ülesande juurde asumist. Nende õpilaste kohta andmeid me ei saanud. Kogutud andmed ja kuidas neid analüüsida  vaatasime üle järgmises tunnis kogu test rühmaga. Saadud termokaarid annavad selge ülevaate kui keskendunult on tekstiga töötatud, kui palju aega on lugemisele kulutatud ja millist lugemisstrateegiat on kasutatud. See oli nii minu kui ka õpilaste jaoks väga põnev kogemus. 

Aile Jaansalu 
Haridustehnoloog

Läbi Haridus- ja Noorteameti ehk HARNO jõudis meie koolini rahvusvaheline tiim, kes arendab uuenduslikku keskkonda nimega Eyepass. Selle tiimi eesmärk on oma keskkonnaga arendada õpilaste lugemisoskusi ja tekstide mõistmist. Keskkond kogub andmeid õpilaste lugemise kohta. Selle jaoks jälgib kaamera teksti lugeja silmade liikumist teksti suhtes ning genereerib sellest termopildi (heatmap). Lisaks salvestab lugemiseks kulunud aja ja teksti kohta käivate küsimuste vastused. Kogutud andmete põhjal tekib õpetajal ülevaade sellest, kuidas konkreetne õpilane tekstiga töötab. Selle keskkonna suurim väärtus seisneb selles, et õpilastele on võimalik anda individuaalset tagasisidet teksti lugemise ja töötlemise parandamiseks.  

Meie 8. klassid olid täiesti esimene reaalne õpilastes testgrupp, kes Eyepassi kasutasid. Muidugi ei läinud see viperusteta. Kõigil ei hakanud näiteks tööle kaamera kalibreerimne enne ülesande juurde asumist. Nende õpilaste kohta andmeid me ei saanud. Kogutud andmed ja kuidas neid analüüsida  vaatasime üle järgmises tunnis kogu test rühmaga. Saadud termokaarid annavad selge ülevaate kui keskendunult on tekstiga töötatud, kui palju aega on lugemisele kulutatud ja millist lugemisstrateegiat on kasutatud. See oli nii minu kui ka õpilaste jaoks väga põnev kogemus. 

Aile Jaansalu 
Haridustehnoloog